
Запалювання відіграє важливу роль у роботі трактора, забезпечуючи запуск і стабільну роботу двигуна. Заводське налаштування проводиться з високою точністю, але через складні умови експлуатації та погодні фактори воно може збиватися. Це призводить до втрати потужності, збільшення витрати пального та можливих несправностей магнето.
На тракторах МТЗ-80 і МТЗ-82 встановлюється магнето М124-61, що обертається праворуч і має кут випередження запалювання 27°. Магнето отримує імпульс від шестерні пускового двигуна «ПД-10» та складається з трьох основних вузлів:
- Трансформатор – підвищує напругу
- Механізм переривника – відповідає за утворення іскри
- Ротор – генерує змінний струм
При роботі магнето відбувається трансформація магнітного потоку, що забезпечує утворення іскри у свічках запалювання і займання пального.
Процедура встановлення та регулювання запалювання:
- Зняти свічки запалювання та від'єднати дроти.
- Вставити металевий стрижень у отвір циліндра (чистий і трохи тонший за отвір свічки).
- Повернути колінчастий вал за годинниковою стрілкою до досягнення верхньої мертвої точки (ВМТ) поршня.
- Опустити поршень вниз на 5-6 мм, повернувши вал проти годинникової стрілки.
- Зняти кришку переривника з магнето.
- Розташувати маховик біля кулачкового контакту.
- Поєднати пази шестірні приводу з виступами півмуфти магнето.
- Закріпити магнето болтами.
- Закрити кришку механізму М124-61 і підключити дроти до свічок.
Обслуговування магнето для безперебійної роботи
✔ Кожні 960 годин роботи – перевіряти контакти переривника та очищати їх від нагару.
✔ Кожні 1500 годин – контролювати мастило кулачків, додаючи кілька крапель турбінного масла.
✔ Раз на 2 роки при простої – змащувати підшипники ротора, очищаючи старе мастило та промиваючи деталі бензином.
Регулярне технічне обслуговування системи запалювання подовжить термін служби трактора та забезпечить його стабільну роботу.